De eerste tripjes - Reisverslag uit Norwich, Verenigd Koninkrijk van Joyce Mantjes - WaarBenJij.nu De eerste tripjes - Reisverslag uit Norwich, Verenigd Koninkrijk van Joyce Mantjes - WaarBenJij.nu

De eerste tripjes

Door: joycemantjes

Blijf op de hoogte en volg Joyce

29 Augustus 2011 | Verenigd Koninkrijk, Norwich

En, daar was ze weer!
Ondertussen 2,5 week hier in Engeland, naar mijn idee lang genoeg om te kunnen zeggen of het een goede keus was om hier heen te gaan...

Na mijn vorige update ben ik die vrijdag avond de stad in gegaan. In verband met het vervoer waren we er al vrij vroeg en gingen we dus ook vrij vroeg weer terug (laatste bus gaat rond 23 uur). Toch vond ik het de moeite waard om even de sfeer te proeven van het nachtleven hier. Ik moet zeggen, deze eerste keer viel tegen ;-). Zelfs rond deze tijd al werd het alcohol gebruik van Engelsen bevestigd, was ik de enige vrouw op gympen en zonder kort jurkje met blote benen en was er nergens Nederlandstalige muziek!! Nu scheelt het natuurlijk dat het nog erg rustig was overal, we alleen de clubs langs zijn gegaan (terwijl ik in NL ook meer de kroegen persoon ben) en dat ik gewoon nog even moest wennen.
Tussenstand 'goede keus om hierheen te gaan?' -1

Vervolgens ben ik die zondag met Theo naar Great Yarmouth geweest. Het kustplaatsje hier vlakbij waar ik het de vorige keer al over had. De reis begon al goed door in de verkeerde trein te stappen (ja inderdaad, dankzij mij, ik snap het ook niet). Dus aankomsttijd een uur later dan gepland maar dat mocht de pret niet onderdrukken! Great Yarmouth is 1 grote nep plaats. Eenmaal in het centrum en bij het strand aangekomen werd duidelijk dat heel de boulevard vol staat met gokhallen, attracties, eettentjes, mini-golf etc etc. Maar nogmaals, dit mocht de pret niet onderdrukken! We hebben flink wat rond gelopen en zelfs nog even een half uurtje op het strand gelegen :-). Ondanks (of juist doordat) dat het 1 groot attractiepark is, hing er een gezellig sfeertje en hebben we ons die middag prima vermaakt. Lekker een cheeseburger met chips gegeten voor slechts 2 pond (was een goede prijs/kwaliteit verhouding ;-)). Het eerste tripje buiten Norwich was een feit!
Tussenstand 'goede keus om hierheen te gaan?' -1 +1 = 0

De volgende dag begon meteen al het tweede tripje, op naar Cambridge! Dit keer wel de goede trein gepakt en het grootste deel van de reis samen met Andy (mijn begeleider) gereisd. Eenmaal aangekomen bij het onderzoekscentrum stapten we meteen een kamer vol met alle collega's binnen. Hoi, ik ben Joyce. Nadat iedereen weer langzamerhand terug droop naar zijn of haar werk, bleven Andy, Esther en ik over. Esther is ook een Nederlandse Bewegingswetenschapper die hier al een tijd woont en werkt. Via haar ben ik in Norwich terecht gekomen. Met zijn drieën hebben we nog even het een en ander voor mijn onderzoek besproken en daarna was ik vrij om te gaan en staan waar ik wilde. Ik heb de bus gepakt naar het centrum en heb die dag verder daar rond gebracht. En ik moet zeggen, dat zijn geen universiteiten meer daar! Wat een gebouwen zeg. Compleet met kapel, binnenpleinen, en tuinen. En dan heb ik het slechts over 1 faculteit. Echt heel erg mooi. Naast het bekijken van deze gebouwen heb ik lekker op een terras gezeten met een pizza en een lekker glas drinken (mijn voetjes werden toch wel weer wat moe en mijn keeltje wat dorstig). Hierna nog een beetje gewinkeld en de trein richting Norwich gepakt (op gegeven moment had ik het wel gezien en vond ik het niet zo gezellig meer met alleen mezelf :p)
Tussenstand 'goede keus om hierheen te gaan?' -1 +1 +1 = 1

De rest van de week heb ik weer op de universiteit aan mijn voorstel gewerkt. Donderdag was het plan om fish and chips te gaan eten. Helaas waren we wat aan de 'late' kant en was de keuken al dicht. We zijn verder gelopen en aangekomen bij het volgende tentje was de kok zo aardig om voor ons nog een maaltijd klaar te maken ondanks dat ook hier de keuken officieel al gesloten was. Hier een heerlijke hamburger met chips gegeten (buiten!). Maar wel écht een lekkere hamburger, geen Mc Donalds like. + samen met een heerlijk wit bier(tje)! Dit was uiteindelijk zeker een geslaagd avondje uit eten. Vervolgens zaterdag een nieuwe nachtleven poging gedaan! Via een jongen op Facebook wist ik wat bars en pubs die wel leuk schenen te zijn dus hier zijn we heen gegaan. Uiteindelijk toch ook weer in een paar clubs geëindigd. En of ik nou zo snel gewend ben, of dat mijn idee dat de mensen/muziek etc nu beter waren klopt, het was nu een stuk leuker! Gerust wel gewoon een geslaagde avond uit te noemen. En dat terwijl we rond half 2 al de taxi naar huis pakten! Jeej, het is hier tenminste gewoon al vroeg op de avond gezellig! Vandaag is het hier bank holiday, een nationale vrije dag. Maar ondanks dat waren de winkels gewoon open en heb ik lekker een dagje geshopt :-)
Tussenstand 'goede keus om hierheen te gaan?' -1 +1 +1 +1 = 2

Terug komende op vraag of het een goede keus is geweest om hierheen te gaan: met een duidelijke +2 (waarvan de enige -1 eigenlijk gecompenseerd wordt door de tweede poging uitgaan), kan ik zeggen dat het zeker een goede keus is geweest! Natuurlijk zit ik hier in verhouding nog maar heel kort en moet nog maar blijken wat de rest van de tijd hier gaat doen. Ik heb er in ieder geval het volste vertrouwen in!

Cheers!

Ps. Foto's zijn vaak te groot voor op waarbenjij. Voor meer foto's en kleine updates zie mijn Facebook pagina: http://www.facebook.com/profile.php?id=1177763795

• 29 Augustus 2011 - 20:06

Monique:

Leuke foto's , Joycie enne lijkt toch op een andere wereld....zeker betreft stappen. aan je koppie te zien heb je het naar je zin. wacht je volgende bericht af.Good Luck!

• 30 Augustus 2011 - 06:22

Corine En Henk:

leuk joyce dit verslag, je geniet echt met volle teugen met ons hier gaat ook alles okidoki dikke kus

• 30 Augustus 2011 - 07:47

Ineke Bender:

Gelukkig heb je het naar je zin. Cambridge schijnt inderdaad geweldig te zijn, de meest pretentieuze van de U.K.
    Is je Engels al HEEL mooi???? Vorige week onze Paul afgestudeerd aan de T.U. in Delft en is nu een heuse ingenieur werktuigbouwkunde met als specialisatie P.E.L.=production, engineering,logistics. We zijn nu allemaal moe van alle borrels en etentjes, volgende week Renate!
    Geniet!!!!

• 30 Augustus 2011 - 08:15

Jolanda:

Ha die joyce,

Ben ik dus niet de enige vrouw die niet precies weet welke trein ze moet nemen:-)Gelukkig!!haha
    Zo te zien heb je het reuze naar je zin.Leuk om je ervaringen te lezen.
    Geniet er nog maar lekker van.
    En nog bedankt he voor je smsje.Xx

• 31 Augustus 2011 - 13:54

Liesbeth:

Heb je die auto uitgezocht bij je zonnebril? Jammer dat je die kwijt bent!!

• 07 September 2011 - 12:30

Renate:

Nog 117 dagen.. Ohnee toch niet.. nog een weekje ;)

• 09 September 2011 - 19:17

Fransien:

Hahah jij bent ook veel te nuchter en Nederlands! Maar gelukkig vermaak je je wel zie, leuk!!