Engelse countryside, doedelzakken en gekkenwerk! - Reisverslag uit Norwich, Verenigd Koninkrijk van Joyce Mantjes - WaarBenJij.nu Engelse countryside, doedelzakken en gekkenwerk! - Reisverslag uit Norwich, Verenigd Koninkrijk van Joyce Mantjes - WaarBenJij.nu

Engelse countryside, doedelzakken en gekkenwerk!

Door: joycemantjes

Blijf op de hoogte en volg Joyce

30 November 2011 | Verenigd Koninkrijk, Norwich

Lieve allemaal,

Het is weer tijd voor een update! Ik ben nu aangekomen bij de tijd dat ik toch echt even tijd vrij moet maken voor het schrijven van mijn blog. Mijn eerst volgende grote ‘activiteit’ na mijn vorige blog was de komst van mijn ouders en Rick. Woensdag avond ben ik met de trein naar Thetford gegaan om daar met smart op de antraciet gekleurde bus wachten! Eenmaal gedag gekust en geknuffeld zijn we op zoek gegaan naar het cottage in de middle of nowhere. Tot onze grote verbazing (vooral de volgende ochtend toen we pas echt konden zien waar we waren) hebben we dit cottage vrijwel rechtstreeks kunnen vinden. Een erg mooi, net totaal gerenoveerd huis in een mooi gebied, inclusief piano! Ik kon mooi weer even mijn vingers wat laten bewegen :-).

De volgende dag zijn we na een lekker ontbijtje vertrokken richting Norwich om te laten zien waar ik studeer, woon en winkel! Lekker de hele dag wat in Norwich rond gelopen en helaas net de Christmas switch-on (alle kerstlichtjes gaan aan!!) gemist. Gelukkig wel voor een lekker diner en eenmaal weer buiten leek het erop dat we niet erg veel gemist hadden, gelukkig maar! De dag erop zijn we niet erg ver gegaan en een poging gedaan tot het bezoeken van het bos van Thetford. Na een korte zoekpoging toch maar besloten om in het stadje te blijven en hier wat rond te lopen. Helaas was de sfeer hier wat ver te zoeken wat aan de andere kant ook helemaal niet vervelend was. Lekker terug naar dat heerlijke cottage en lekker even genieten van het mooie huisje en de omgeving!

De daarop volgende dag (en tevens alweer de laatste) weer met de bus vertrokken en dit keer richting Cambridge. Hier hebben we een vriend van Rick uit Finland ontmoet die nu een aantal jaar in Cambridge woont. Met hem hebben we de hele dag rondgelopen in Cambridge om natuurlijk vooral de universiteiten te zien. Hoewel ik al een keer eerder in Cambridge was geweest, was deze tweede indruk van de stad totaal anders. Positiever dan vooral. Natuurlijk was ik de eerste keer erg onder de indruk van de universiteiten maar naar mijn mening was het daarnaast niet erg veel aan. Waarschijnlijk kwam dit vooral doordat ik die keer alleen daar heb rondgelopen en ook nog op een maandag middag. Dit keer echter had ik leuk gezelschap en was de sfeer een stuk beter op de zaterdag (zo ergens voor de kerstperiode ;-)). Zeker de moeite dus om er nog een keer geweest te zijn! Vervolgens de zondag erg vroeg de wekker om mijn ouders en Rick weer uit te zwaaien en weer ‘gezellig’ in mijn eentje terug te keren naar Norwich.

Gelukkig kon ik alweer uitkijken naar de volgende trip: een weekend Schotland! Ik was al voorbereid op een erg leuk, maar vooral vermoeiend weekend! Vertrek: vrijdag avond 19 uur per bus (via Londen). Aankomst: Zaterdag ochtend 8 uur. Overnachting: 1, zaterdag avond. Zondag: 7.45 – 20.00, bustour vanaf Edinburgh naar de highlands en Loch ness. Vertrek: zondag avond 22.30 met de bus richting Norwich via Londen. Aankomst Norwich: maandag 12.00 uur. Totaal afgelegde afstand (allemaal per bus): 2225 km.

Echter mijn doel is bereikt! Schotland zien en dan vooral ook de natuur van Schotland. Zaterdag overdag hebben we de hele dag rondgelopen in Edinburgh en genoten van mooie uitzichten en vooral ook van die hele leuke kerstsfeer in het centrum. Ondanks de vermoeidheid was ik zo blij als een kind! Edinburgh vond ik vooral een hele aparte stad. Naast de enorme hoogte verschillen wat het heel apart maakt, hing er vooral een donkere sfeer. En dan bedoel ik gewoon letterlijk donker. Vele gebouwen zijn bijna zwart uitgeslagen en het Schotse weer helpt dan ook niet erg mee. Toch had dit geen negatieve invloed op de stad. Of ik het echt mooi kan noemen (afgezien van de heuvels in/om de stad wat de stad erg typeert) weet ik niet. Mijn beste beschrijving (maar dan wel in positieve zin) voor de stad tot nu toe is vooral: apart!

De zondag zijn we dus met een busje richting de highlands van Schotland vertrokken om te eindigen bij Loch Ness. Tussendoor op verschillende plekjes gestopt om wat kiekjes te maken van de omgeving en natuurlijk de benen te streken. Ik denk dat Nessie net met zijn lunchpauze was, want het monster hebben we helaas niet kunnen spotten. Mijn mening over deze dagtrip: mijn doel is zeker bereikt, het zien van de Schotse natuur! Echter ondanks dat het op sommige plekjes toch echt wel mooi was, stond ik niet helemaal perplex. Waarschijnlijk omdat ik toch al eerder bergen en meren heb gezien en deze niet erg anders waren. Daarnaast hielp de vermoeidheid waarschijnlijk niet erg mee en was het toch vooral veel in de bus zitten. Op gegeven moment reden we door een behoorlijk mooi gebied maar helaas zijn we hier nooit gestopt. In ieder geval weer een zeer geslaagd weekend en ik vind het erg jammer dat vele tripjes nu alweer van de planning verwijderd zijn en in het verleden liggen!

Gelukkig staan er ook nog een paar op de planning. Komend weekend ga ik naar de Peak district (groot National Park) met een paar meiden en in december ga ik nog 2,5 week met Rick richting het westen van Engeland, Ierland en Londen reizen! Dit betekent ook dat ik hier ondertussen nog maar 2 weken heb om mijn onderzoeken af te ronden. Hoewel het de goede kant op gaat is 2 twee weken toch erg krap gezien het feit dat ik vooral afhankelijk ben van feedback van meerdere collega’s. Ik ga er in ieder geval alles aan doen om alles zo ver mogelijk afronden en mochten er nog kleine dingen over zijn, dan kan ik dit altijd nog afronden in Nederland. Ik zie dus gelukkig nog geen beren op de weg!

Tot slot wil iedereen nog even bedanken voor alle lieve kaartjes, pakketjes en kalenders! Erg lief en altijd erg leuk thuiskomen. Iedereen kent de volgende instelling vast wel: Oeeh een kaartje/pakketje, maar zal vast niet voor mij zijn (ik hoop het toch ik hoop het toch ik hoop het toch!). Laten de meeste kaartjes en pakketjes die hier binnenkomen nou juist wel voor mij zijn…! Hiephoi!!

Veel liefs!

  • 01 December 2011 - 08:18

    Marlies:

    Joyce! Wat heb je weer veel gedaan en gezien!! Super leuk allemaal. Ook al is er inmiddels heel wat van je lijstje gestreept, you saved the best for last ;) Lijkt me fantastisch, die rondreis met Rick en een perfecte afsluiting van je tijd in Engeland. Succes nog even met je onderzoek! Lastig soms he, om afhankelijk te zijn van de feedback van anderen.. Maar hou jij die weg maar mooi beervrij, t komt wel goed schatje ;) haha. Succes en veel plezier! Xx

  • 01 December 2011 - 08:18

    Marlies:

    Joyce! Wat heb je weer veel gedaan en gezien!! Super leuk allemaal. Ook al is er inmiddels heel wat van je lijstje gestreept, you saved the best for last ;) Lijkt me fantastisch, die rondreis met Rick en een perfecte afsluiting van je tijd in Engeland. Succes nog even met je onderzoek! Lastig soms he, om afhankelijk te zijn van de feedback van anderen.. Maar hou jij die weg maar mooi beervrij, t komt wel goed schatje ;) haha. Succes en veel plezier! Xx

  • 01 December 2011 - 09:40

    Fransien:

    Haa Joycie! Wat een avonturen weer! Superleuk allemaal, geniet er nog maar lekker van! Dikke kus vanuit een regenachtig NL

  • 01 December 2011 - 10:23

    Henri:

    Hoi meissie,
    superleuk verhaal en zeer goed geschreven. Wij waren wel erg kort bij jou want er is nog zoveel meer te zien, bv Nessie, ha,ha. Goede reden een keer terug te gaan naar het UK.
    Veel succes maar weer en ik zal duimen voor Rick, die zit vandaag te zweten in soll. gesprek, of niet natuurlijk, maar dat de interviewer zit te zweten, dat kan ook. kissie

  • 01 December 2011 - 13:21

    Rick:

    Joyceje,

    Leuk verhaal :)

    Kus

  • 01 December 2011 - 17:28

    Renate:

    Lief zusje, ondanks de tocht (ook een mooi verhaal) ziet het er prachtig uit! Leuke trip hoor. Het schiet nu echt op inderdaad, voor je het weet sta je weer hier. Geniet er van he! Zin je weer te zien!! Mis je hoor! Dikke kus!

  • 02 December 2011 - 11:47

    Liesbeth:

    Had ik als eerste iets geschreven, staat het er niet op!!!! Haastige spoed....
    Was heerlijk om even bij je in Engeland te zijn. Skypen is leuk maar je in het echt zien is veeeeel leuker. Inmiddels ben je alweer aan je volgende tripje bezig, nog even genieten van alles!!!! kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Norwich

Joyce

Actief sinds 03 Juni 2011
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 15456

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2011 - 02 Januari 2012

De avonturen van Joyce in de UK!

Landen bezocht: